Veebilehe tegemine on enamikel ettevõtetel to-do listis olemas, kuid täpsem teadlikkus selle ülesehitusest puudub. Samuti ei pööratud tähelepanu sellele, millist väärtust saab hea veebileht pakkuda nii kliendile kui ka ettevõttele endale.

1. Hea koduleht on hea müügitööriist

Hea koduleht on sageli parem kui hea müügimees. Mitte seetõttu, et see räägib kliendile sama juttu mis müügimees, vaid atraktiivne ning hästi ülesehitatud koduleht suudab seda teha kordades laiemale massile. Ja tõenäoliselt ka paremini. Müügimehe töö jaotub laias laastus kaheks – mida teeb ta selleks, et klienti enda juurde saada ning mida ta talle räägib, et klient seda ostaks? Enamik tänapäeva veebilehti täidavad sageli ainult teist funktsiooni ehk viskavad kliendile ette tohutus hulgas informatsiooni ning jäävad lootma, et keegi ühendust võtaks ja telliks. Aga ühelt poolt on see kehvasti lahendatud ning suure tõenäosusega ei ole neid inimesi, kes veebilehele tuleksid.

Tegelikult tuleb mõista, et veebileht on üsnagi kasulik müügitööriist, kuhu tuleks investeerida. Mõned põhjused selleks on järgnevad:

» enamik inimesi otsib tänapäeval tooteid ja teenuseid internetist ning on suurem tõenäosus, et lehe külastajast saab reaalne klient, kui veebileht tuleb välja otsingutes, see on atraktiivne, kliendile kasulik ning hästi ülesehitatud
» veebis töötab Sinu ettevõte igal kellaajal, klient saab Sinuga ühendust võtta, kaupa tellida, aegu broneerida või informatsiooni saada nii päevasel kui ka öisel ajal, sõltumata Sinu või tema asukohast
» veebileht on Sinu müügiassistent, kes tutvustab pakutavaid tooteid või teenuseid, räägib nende eelistest ning esitleb tehtud töid
» aitab nii Sinul kui ka kliendil aega kui ka raha kokku hoida

Selleks, et neid kõiki punkte saavutada, ei tasu teha ainult koduleht ning sinna paisata võimalikult palju informatsiooni, mis kliendi pikali lükkaks.

Otsingumootoritele optimeerimine (SEO) – kas veebileht on internetist märksõnadega leitav? Kuidas on positsioon Google’i otsingus võrreldes konkurentidega? Otsingumootoritele optimeerimine tähendab ühelt poolt mitmete tehniliste lahenduste teostamist (kodulehe mobiiliversioon, turvalisus, lehe maht, kiirus ja palju muud) ning teisalt reputatsiooni ülesehitamist. Ehk siin tuleb mängu veebilehe sisu, selle pikkus ja kvaliteet, kas teised veebilehed soovitavad Sinu ettevõtet, mis märksõnadele on keskendutud ning millist osa Sinu veebilehe sisust on Google’ile ja teistele otsingumootoritele võimendatud? Loe SEO optimeerimisest lähemalt SIIT.

Oma ettevõtte teenuseid/tooteid võib jagada ajalehekuulutuse või ka flaieri kaudu, kuid kuna enamik inimesi otsib infot internetist läbi otsingumootori, on võimalik läheneda kliendile, kes konkreetselt Sinu ettevõtte teenust/toodet otsib. Kui keegi otsib näiteks märksõna “ehitusettevõte”, on võimalik üsna madala kuluga klient Google’ist suunata Sinu kodulehele. See omakorda teeb Sinu eest ära muu müügitöö.

Koduleht peab olema hea ja ilusa disainiga, mille loomisel on arvestatud kasutajasõbralikkuse ning strateegiaga. Läbi peab olema mõeldud, kuidas saada klient lehel midagi konkreetset tegema, näiteks esitama tellimust või täitma kontaktivormi. Esmamulje loeb – lisaks ilusale disainile on oluline, kus on miski paigutatud, kui palju on lehel infot ja miks. Pidevalt tuleb analüüsida veebilehe külastaja käitumist ja teha regulaarselt vastavaid korrektsioone tulemuste parandamiseks.

2. Koduleht aitab automatiseerida tööprotsesse

Kodulehed aitavad järjest enam automatiseerida mitmeid tööprotsesse. Veebilehelt saab broneerida aja näiteks ilusalongi, osta bussi-ja rongipileteid ja broneerida majutuskohti. See on klientidele mugav ja hoiab kokku nii tema kui Sinu aega. Kui Sul on ilusalong ning koduleht ei võimalda veel kliendil aega broneerida, on seda viimane aeg teha, sest juba sellest põhjusest jäävad kliendid saamata. Võimalused on üsnagi piiritud, seega lisaks veebilehe loomisele võiks mõelda ka sellele, kas mingeid tegevusi oleks mõistlik jätta veebilehe kanda?

3. Brändi ning lojaalsuse tõstmine

Ettevõtetel on alati olnud eesmärk üles ehitada oma autoriteeti ehk nime, mida inimesed teaksid ning tunneksid. Tänu veebilehe ja sotsiaalmeedia sünergiale on võimalik tõsta enda ettevõtte bränditeadlikkust – veebileht annab mõista, et pakutav toode või teenus on kvaliteetne, blogi kaudu saab suhelda oma klientidega ning sotsiaalmeediakanalid nagu Facebook ja Instagram võimaldavad seda kõike viia rohkemate inimesteni. Hea brändiarendus annab kliendile mõista, et ettevõte tunneb oma asja ning sealt on mõistlik kaupa või teenust tellida.

Kokkuvõtlikult on veeb valdkond, millele peab tänane moodne ettevõte panustama järjest enam, sest korralik ja hästi läbimõeldud veebileht on iga ettevõtte turundamise keskpunkt. Seejuures oleks mõistlik võtta kõrvale mõni usaldusväärne ja lojaalne partner, kes suudab luua häid digilahendusi ning sealjuures tuua ka mõõdetavaid tulemusi.