Tegeledes igapäevaselt digistrateegiate ja veebilehtede väljatöötamisega oleme mõistnud, et enamik ettevõtjaid ei tea, mis otstarbel tegelikult koduleht peaks olema või võiks olla. Ettevõtted tellivad kodulehe, jätavad samasugusena selle neljaks-viieks aastaks ning siis, kui kujundus on juba aegunud ehk “uutest standarditest” väljaspool, tehakse uus koduleht ja nii iga kord uuesti.

Asja lihtsamaks tegemiseks jagame praegu kodulehed kolme klassi:

1) informatiivsed/staatilised kodulehed – sisaldavad ettevõtte kohta infot, tegevusvaldkonda, kontaktinformatsiooni ning vaid sellega piirduvadki.

2) teenust/toodet pakkuvad kodulehed – sarnane esimesele punktile, kuid koduleht suunitletud sellele, et klient võtaks peale kodulehe külastamist ühendust kas kirjutades, helistades või täites kontaktvormi.

3) e-poed – suunitletud täielikult peamiselt kauba või teenuse müügile.

Need ettevõtted ja inimesed, kellest esimeses lõigus rääkisin, kipuvad tellima ning tahtma neid kodulehti, mis kuuluvad esimese punkti alla. Nende jaoks on oluline see, et koduleht oleks vaid infopunkt internetis.

Paljudel äridel on valida, kas tekitada ettevõttele füüsiline kauplus/esinduspunkt või hakata oma teenuseid/kaupa müüma interneti vahendusel. Enamik aga pooldavad esimest varianti (investeerivad kaupluse/esinduse tegemisse) ning viimase variandi jätavad unarusse ehk ostavad kodulehe kui ühekordse kauba (ja sageli peamiselt selleks, et kuvada kodulehel poe aadress ja telefoninumber). Mainin siinkohal ära, et keskmise poe/esinduspunkti tegemine oma äri jaoks nõuab nelja-, viie- või kuuekohalist investeeringut. Hästimüüv koduleht läheb keskmiselt maksma neljakohalise summa ehk kordades vähem, kuid sõltuvalt tootest/teenusest, kodulehe arendajast, strateegiast ning turundusest võib üks kodulehekülg müüa kordades paremini kui keskmine esinduspood.

Toon ühe lihtsa näite reaalsest elust, kus aitasime ühel jaemüügiga tegeleval kliendil viia oma äri reaalselt eksisteerivast esinduskauplusest e-poodi. Klient kulutas poe üüripinnale, töötaja palgale ning mõnele muule pisikulule kokku ligi 3000€ kuus ning nende kõrgete kulutuste tõttu jäi keskmine kuukasum kolmekohaliseks. Arutasime kliendiga tema äristrateegiat ning jõudsime selleni, et mõistlik oleks teha valmis e-pood, et minimaalsete kuludega jõuda suurima müügituluni. Tegime talle valmis e-poe, tegelesime sisuturundusega ning otsingumootorite optimeerimisega. Lisaks sellele tegime valmis ka Google AdWords reklaamid ning otsisime välja parimad märksõnad. Kliendi igakuise eelarve, mis jäi erinevatel perioodidel 400-800€/kuu, kulutasime reklaamiteenusele. Igakuine investeeritud summa tõi e-poodi igakuiselt ligi 2000 külastajat ning tellimuste keskmine arv ulatus 200 tellimuseni kuus. Lõpptulemus – kulud vähenesid kolmekordselt (üüripinna ja töötajate palkamise arvelt) ning igakuine kasum suurenes hüppeliselt kümnekordselt.

Kas see on midagi erakordset? Meie arvates mitte, kuid eks lõpptulemus sõltub suuresti pakutavast tootest või teenusest. Oleme mitmel kliendil aidanud samu tulemusi saavutada.

Minu jutu mõte on Sulle teadvustada, et tänapäeval tasuks kodulehte kindlasti võtta mitte ühekordse kulutusena, vaid investeeringuna ning selle kõrvalt reklaamikulu suunata rohkem internetireklaami- ja turundusse.

Oleme oma klientide jaoks teinud võimalikult lihtsa lahenduse, mis ei sõltu sellest, kas koduleht on võetud meilt või mitte. Kui koduleht vastab meie poolt määratud nõudmistele, siis saad määrata kindla summa, mida soovid igakuiselt internetireklaami investeerida, meie teeme valmis reklaamid ning igakuiselt saadame sulle aruande, millised reklaamitulemused olid. Ja meie klientide sõnul on need üldjuhul alati positiivsed olnud 🙂