Mis on kasutajaliides?
Maakeeli saame sellest aru kui disainilisest ülesehitusest kas mõnes programmis, veebirakenduses või lihtsalt veebilehel, mis kasutajale meile kättesaadavaks muudab.
Mis eristab hästi ja kehvasti tehtud kasutajaliidest?
Peamiselt algavad kasutajaliidese tähelepanekud veebilehtedest, mis kannavad endas ka funktsionaalsusi. Väga lihtne näide siinkohal on e-poed, kus tuleb hoolikalt (kasutaja veebikäitumisi silmas pidades) ehitada üles tootepuu ning vajalikud filtrid. Kuidas muidu jõuaks klient kolme sammuga soovitud tooteni näiteks 5000 tootega e-poes?
Kasutajaliidese loogiliseks muutmine ehk veebikülastaja kogemuse parendamine (UX)
Valminud on kasutajaliides, mis kannab endas palju erinevaid funktsioone ning saadame lehele „toore“ kliendi, kes varem pole antud ettevõttega kokku puutunud. Millised on tema esimesed sammud ning kuidas seal lehel liigelda. Kas ainuüksi funktsionaalsustest, e-poe superheadest hindadest ning laiast tootevalikust piisab?
Kasutajakogemus kui „visuaalne“ lugu, mis kõnetab.
Heale kasutajakogemusele oleme jõudnud võimalikult lähedale, kui veebikülastaja ei pea navigeerimisele pingsalt mõtlema ning jõuab lihtsalt soovitud info/tooteni. Aga mida see lugu siis tähendab?
Nimetasin seda „visuaalseks“ looks kuna selle eesmärk seisneb kasutajate suunamises/aitamises veebikülastusel, et see toimiks võimalikult lihtsalt ning sujuvalt. Selle aluseks on metoodika ja viis pakkuda parimat võimalikku kasutajakogemust. Tõsi – seda kasutatakse laialdaselt, et julgustada kasutajat klikkima tegevusele, kuid eesmärk peaks rohkem olema positiivse otsustamisprotsessi soodustamine.
Täna on juba elu lihtsam, kasutades näiteks Adobe programme on võimalik enne veebitööde alustamist juba paika panna kogu veebi fassaad. Omakorda tänu millele on suurel hulgal suudetud vähendada projekti valmimisele kuluvat töödemahtu.
Anna meile enda veebiideedest märku ja mõtleme koos, mida saame paremaks muuta või mida uut luua, et klientide kogemus Sinu lehel liigeldes positiivselt meelde jääks.