Meile tuleb iga nädal mitmeid kirju ja telefonikõnesid, milles peamiselt küsitakse, kui palju läheb maksma ühe kodulehekülje tegemine. Kindla summaga sellele küsimusele üldjuhul vastata ei saa, sest üldiselt on soovid seoses veebilehe teostamisega kliendil endal detailselt läbimõtlemata.

1) Veebilehe lõppmaksumust saab määrata erinevatel viisidel. Teeme osa oma projekte kindla maksumusega ning mõningate projektide lõppmaksumus sõltub kulutatud tundide arvust. Kindla kodulehe maksumuse puhul tuleb kulutada kokkulepitud hind, kuid tunnipõhise maksumusega tasud näiteks 35€ tunnis seni, kuni projekt on lõpetatud. Kumb tasuviis on aga mõistlikum? Seda on keerukas öelda, kuid rusikareegel on meil olnud see, et kui kodulehe planeerimises on paika pandud kindlad eesmärgid, tingimused ning arenduspunktid, siis määrame kindla tasu. Kui aga projekti arendamise käigus võib tekkida uusi ideid/soove või kõik funktsioonid pole veel eelnevalt läbi mõeldud, siis oleme kokku leppinud tunnipõhises tasumises.

2) Veebilehtede teostamist kiputakse vaatama kui tootena ning müüdava kaubana, kuid tegelikult tuleks mõelda sellest kui pakutavast teenusest. Iga projekt on alati mingil määral teisest erinev, sellele kulub kas rohkem või vähem aega, sellega tegelevad kas üks või mitu disainerit, arendajat, strateegi. Ja see nimekiri läheb edasi.

3) Veebilehe teostamine nõuab esmalt planeerimist, mis võib sageli kulutada rohkem aega kui veebilehe enda arendamine. Milline võiks näha välja kodulehe kujundus? Milliseid värvitoone kasutada? Mitu alamlehekülge tuleks valmis teha? Milliseid lisavõimalusi peaks koduleht pakkuma lisaks infoallikaks olemisele? Kuidas panna leht strateegiliselt paremini toimima? Julgen öelda, et suur osa kodulehtedest, mis on kehvad ning mittetoimivad, on üldiselt arendatud ilma eelse planeeringuta ja mõni aeg hiljem tellitakse mujalt uue kodulehe arendus.

4) Paljustki sõltub ka arendatava veebilehe eesmärgist. Kui veebilehe eesmärk on ainult olla internetis asetsev visiitkaart koos kontaktandmetega, siis on üldiselt hind odav, kuid kui veebilehe eesmärk on läbi internetiturunduse- ja reklaamide tuua lehele hulgaliselt liiklust ja viia külalised midagi ostma, tellima või päringut tegema, siis tuleb kodulehe ülesehitus strateegilisemalt läbi mõelda.
5) Veebilehtede arendamise hinnad on seinast seina – saada pakkumine mitmele erinevale ettevõttele ja näed, et Sulle tehakse nii kolme-, nelja- kui ka viienumbrilisi pakkumisi arvestades asjaolu, et Sinu nõudmised on samad. Kas kõige odavam pakkumine on kõige mõistlikum? Tõenäoliselt mitte, kuid kõige kallim pakkumine? Võib olla, aga ei pruugi.

Kogu minu jutu mõte seisneb selles, et kodulehtede puhul on raske ilma eelneva planeerimise ja läbirääkimiseta teha konkreetset hinnapakkumist. Seetõttu oleme meie valmis teinud küsimustiku, mille täitmisel saame Sulle öelda kas ligikaudse või konkreetse hinnapakkumise veebilehe arendamiseks. Võid seda küsimustikku küsida e-maililt octa@octa.ee või kasutades kodulehel olevat kontaktvormi.