Olles olnud kümnete erinevate e-poodide loomise protsessis, oleme koostanud know-how, mis aitavad lahti mõtestada hästitoimiva e-poe alustalad. Siinkohal rõhk sõnale hästitoimiv, kuna tänasel turul on saadaval mitmeid platvorme, mis annavad peaaegu, et piiramatud võimalused oma poe loomiseks veebi. Küll aga need piiramatud võimalused tekitavad keerukaid olukordi – ise põlveotsas veebilahenduse loomine osutub arvatust keerukamaks.

Oleme välja toonud 7 olulisemat punkti, mida e-poe loomisel tähele panna.

Millest alustada e-poe loomist?

Esimeseks võimaluseks on muidugi ise asjale käsi külge panna. E-poe loomiseks on loodud mitmeid erinevaid platvorme, mis sealhulgas pakuvad ka mugavaid sisuhaldus paneele. Eelneva lahenduse kõige tugevamaks miinuseks siinkohal on aga kujunduse ning kasutajasõbralikkuse loomine (mis mängib kahtlemata e-poe müügis kõige olulisemat rolli).

Teiseks lahenduseks oleks võtta endale korralik veebipartner, kes teile e-poe valmislahenduse loob. Sealhulgas makselahendused ning liidestatud tarnemeetodid.

Kolmas lahendus on eelmistest mõnevõrra erinev, kuna selle eesmärgiks on kaks eelnevat omavahel siduda. Oleme viimase poole aastajooksul jõudnud järelduseni, et väiksema või keskmise suurusega ettevõtte jaoks on parim e-pood parima hinnaga siis, kui meie oleme kõik eelnevalt ära kujundanud ning seadistanud. Edasiselt tegeletakse veebihaldamise ning toodete lisamisega ise. Loomulikult oleme eelnevalt kliendile teinud korraliku koolituse, kuidas keskkonnas iseseisvalt tublisti toime tulla.

Milline peaks uus veebipood välja nägema?

Juhul kui Sinu ettevõttel on juba hästitoimiv veebileht olemas, pole midagi keerulist – uus e-pood saab oma kujunduse olemasolevalt lehelt ning nende vahel luukase lihtsalt ühendus. Kahtlemata peaks kujundus oma loomult olema harmoonias valitud lehe värvide, ikoonide, illustratsioonide, logoga jne. Värvide kohapealt olla võimalikult tagasihoidlik ning valida üks kuni kaks kindlat – hiljem lisanduvate toodete pildid annavad kõigele piisavalt värvi.

Missuguseid maksevõimalusi peaks kasutama?

Üheks kindlamaks ning mugavamaks partneriks Eesti maastikul on kindlasti Maksekeskus, kes võimaldab liidestada pangalingid ja kaardimaksed e-poele kiirelt ning ühe lepinguga. Lihtne, kiire ja mugav.

Milline peaks olema e-poe kasutajatugi?

Kui Sinu uus e-pood on valmis saanud, on kõige lihtsam viis kasutajamugavust parandada lasta see testida inimesel, kes pole veel teemaga kokku puutunud. Seejärel koguda informatsioon süsteemi võimalike arusaamatuste kohta – vastavalt kohandada süsteemi ning koostada list KKK (korduma kippuvad küsimused). Lisaks on tänapäeval olemas veel võimalused “live chat” klienditoe pakkumiseks otse lehel.

Tarnemeetodid

Eesti piires on võimalik tarnelahendustena liidestada Sinu e-poele mitmed erinevad kullerfirmad (Omniva, Smartpost, DPD jne.). Seega sisuliselt on Sinu võimalused tarnemeetodite osas piiramatud. Kliendid saavad Sinu e-poest otse valida, millisesse kohta soovivad toote tellida ning e-poe platvorm teeb kõik liidestused tarnepakkujatega automaatselt.

Tootepildid ning kirjeldused

Inimesel, kes külastab Sinu lehte, pole võimalust pakutavaid tooteid reaalselt näha ja katsuda – mistõttu tuleb piltide ja tekstiga teda maksimaalselt võluda. Puhtad ning kvaliteetsed tootepildid intrigreerivaks võtmeks e-poe kvaliteedi määramisel ning müügiedu suurendamisel. Tootekirjelduste loomisel tuleb samuti olla tähelepanelik ning piisavalt hoolas, et iga e-poes kuvatud toode oleks grammatiliselt õigesti kirjutatud, teisalt annaks edasi olulisema info.

Kuidas ennast klientidele nähtavaks teha?

Pärast e-poe väljalaskmist ning valmislehe avalikustamist tavaliselt õige töö alles algab. Siinkohal teevad aga enamik veebipoodide omanikke suure vea ning jäävad ootama, kuni inimesed ometi tellima hakkaksid. Koheselt pärast e-poe valmimist tuleks hakata mõtlema lahendustele, mis võimaldaksid optimaalselt jõuda oma sihtgrupini. Tavaliselt oleme inimestele soovitanud paika seada verstapostid, mis ühtlasi kaardistavad võimalikud vajaminevad tööriistad reklaami loomiseks (kõik vastavalt ressurssidele). Olgu selleks Facebook, Google, Instagram, e-maili kampaaniad, otsepostitus… – vastavalt sihtgrupi huvidele paika panna strateegia, kuidas erinevaid meetodeid kasutades end märgatavaks teha. Kindlasti ei tohi kõrvale jätta Google otsingumootoritele e-poe optimeerimist (loe artiklit siit), mis suures plaanis määrab, millisel kohal Google otsingutes sa paremusjärjestuses oled ning kuidas kliendid Sinu e-poe üles leiavad.

Kuigi need on olulised punktid e-poe ülesehitamise ning avalikustamise juures, on need vaid mõningad võimalikud lahendused. Selleks, et tänapäeval e-poe maastikul pakkuda piisavat konkurentsi, on tarvis veidi eelnevalt vaeva näha ning oma soovid ning võimalikud vahendid haakuma panna.

Kui Sul on soov selle kohta lähemalt uurida võid meiega alati ühendust võtta – siis saame Sinu ideele juba spetsiifilisemalt läheneda ja kindlasti kasulikku nõu anda! Tellimiskohustust ei ole, aga head nõu saad meilt tasuta 🙂