Iga ettevõtja tahab, et tema koduleht oleks maksimaalselt atraktiivne potenstiaalsele kliendile, et jõuda müügini või kontaktini. Pole vahet kui palju inimesi sinu veebilehte külastab ja kui head teenust sa pakud – kehv disaini ülesehitus võib maksta kätte suural hulgal kliente, kes sulgevad lehe enne kui üldse asjasse süübivad.

Veidikene numbreid: Uuringutulemuste põhjal võtab konkreetse toote või teenuse tutvustamine aega keskeltläbi 90 sekundit. Kasutajad veedavad lehel olles sellepeale vaid vöhem kui 8. Need esimesed muljed veebilehest saadakse 94% ulatuses disainist tulenevalt. Veelgi enam – umbes 75% inimestest hindavad tänapäeval sinu teenuse usaldusväärsust vastavalt veebilehe disainile.

Enamik esimest-korda külastajatest ei ole veel valmis Sinu toodet/teenust ostma. Nad võtavad su lehe võrdlemaks seda teistega. Seega on oluline heita pilk juhtivatele samas valdkonnas tegelevate ettevõtete veebilehtedele ning seejärel hinnata enda oma läbi kriitilse pilgu.

Toome välja 7 olulisemat disaini mõjutavat punkti, mis mängivad sinu veebilehel kõige rohkem rolli:

Värvidekombo – on oluline panna tähele, et kogu veebileht oleks harmoonias ning värvid kirjeldaksid toodet/teenust. Samuti mängib rolli see, kes on Teie peamiseks sihtrühmaks – kas mehed, naised, mõlemad, suurettevõtted, keegi välisriigist? Video – Tootevideod on tavaliselt suured klientide meelitajad, nii kontakteerumise kui ka müügi koha pealt. Kasutajasõbralikkus (ka vanaema saab hakkama) – tee endale selgeks, millised on Sinu peamised pakutavad tooted/teenused ja too need avalehel kohe välja. Ära tekita inimesele vajadust sinu lehel pikalt otsida millega tegeled. Loomulikult ei pea kõike avalehele ära mahutama – selleks looge lihne navigeerimisriba, et kasutaja saaks intuitiivselt lehel liikuda. Looge midagi ainulaadset – pakkuge veebilehe külastajale kohe midagi, mis teda paeluks. Näiteks pakkuge inimestele kasulikke teadmisi omast valdkonnast. Lühikesed kontaktivormid – üldjuhul häirib see tohutult, kui veebilehe kontaktivormis on vaja täita kõik väljad oma täpse elukoha ja vanaema nimeni välja. Hoia see võimalikult lühikese ja lihtsana. Tähtsamad asjad too suuremalt välja – pika teksti lisamine veebilehele on ajast ja arust ning täna see on pigem peletava efektiga. Hoia asi lihtne, konkreetne ja tähtsamad asjad too kenasti silme ette. Jäta ka tühja ruumi – suurel hulgal kujunduselementide lisamine võib olla kahjustava tulemiga ning vajalik informatsioon ei jõua kliendini.

Kui sinu veebilehel on parasjagu palju külastusi, kuid tunned, et kontakti luuakse vaid vähestega, siis tuleb selle põhjus välja uurida – üldjuhul on alati olnud probleemiks mitteatraktiivsus ning kehv disainielementide paigutus lehel. Soovid sellel teemal meiega pikemalt vesteda? Helista, kirjuta või tule meile külla, vaatame asjad spetsiifilisemalt üle ja anname head nõu 🙂